Harmonogram dnia
W każdym
przedszkolu czas musi być dobrze zaplanowany – dzieci znając rozkład
dnia będą czuły się pewnie i bezpiecznie. W naszym przedszkolu dzień
wygląda następująco:
6.30 – 8.15 -
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy spontaniczne w sali
dostosowane do indywidualnych potrzeb, zainteresowań dzieci. Rozmowy
indywidualne z dziećmi.
8.00 –
13.00 – GODZINY REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ
8.15 –
8.30 – Ćwiczenia poranne w sali. Zabawy poranne z elementami ruchowymi.
8.30 – 8.45 – Czynności higieniczno – sanitarne, przygotowanie do
śniadania.
8.45 – 9.15 – Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i
kulturalnego spożywania posiłku.
9.15 –
11.15 – Zajęcia dydaktyczne, realizowane wg programu wychowania
przedszkolnego – aktywność zbiorowa, grupowa i indywidualna, jednolita i
zróżnicowana, inspirowana przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju
dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, poznawczej, językowej,
matematycznej. Spacery, zabawy zorganizowane i dowolne na świeżym
powietrzu (np.: w ogrodzie, na boisku) lub w sali. Wycieczki, zabawy
ruchowe w terenie, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, zabawy
badawcze w naturalnym środowisku. Wdrażanie do współpracy i
współdziałania w grupie, kształtowanie poczucia przynależności
społecznej oraz postawy patriotycznej. Omawianie spraw wychowawczych,
zasad bezpieczeństwa. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci podejmowane
z ich inicjatywy.
11.15 –
11.30 – Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczno – sanitarne.
11.30 –
12.00 – Obiad – wyrabianie u dzieci kultury jedzenia.
12.00 –
12.45 – Ćwiczenia relaksacyjne, zabawy wyciszające, słuchanie opowiadań
nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów
książek, zabawy i gry planszowe, konstrukcyjne, plastyczno – techniczne,
indywidualna praca z dzieckiem – monitorowanie, korygowanie i wspieranie
rozwoju; udział w zajęciach i zabawach rozwijających indywidualne
zdolności i zainteresowania dziecka; spacery, obserwacje przyrodnicze,
zabawy dydaktyczne, ćwiczenia grafomotoryczne; utrwalanie poznanych
wierszy i piosenek.
12.45 –
13.00 – Rozchodzenie się dzieci przebywających w przedszkolu wyłącznie
na czas realizacji podstawy programowej.
13.00 –
13.30 – Zabawy w kącikach tematycznych, Zabawy z wyboru dzieci. Praca
indywidualna z dzieckiem.
13.30
-13.45 - Czynności higieniczne przed podwieczorkiem.
13.45 –
14.00 – Podwieczorek.
14.00 –
16.30 – Aktywność indywidualna i grupowa, zróżnicowana, organizowana
przez nauczyciela o charakterze stymulacyjno – kompensacyjnym.
Indywidualna aktywność zróżnicowana, podejmowana z inicjatywy dzieci.
Zabawy ruchowe, zabawy spontaniczne na placu zabaw lub w sali.
Rozchodzenie się dzieci.